Dienstverlening | Afspraak en voorbereiding


Voor een consult wordt in de regel 10 minuten gepland. Komt u voor vragen die meer tijd nodig hebben, reserveer dan meer tijd. Dat is vrijwel nooit een probleem en voorkomt dat het spreekuur uitloopt of dat uw vragen onvoldoende aandacht krijgen.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw consult. U hoeft uw klacht niet uitgebreid aan haar toe te lichten. Een korte samenvatting van uw reden van komst helpt de assistente bij het plannen van het spreekuur. De huisarts kan zich eventueel op de klacht voorbereiden. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Om u voor te bereiden kunt u gebruik maken van de twee folders van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) hier rechts.

Zijn er spoedeisende zaken, dan gaan die voor op de geplande afspraken. Dit kan betekenen dat u moet wachten of dat de assistente u benadert voor een nieuwe afspraak.
Nieuws en mededelingen
Afwezigheid huisartsen
Afwezigheid huisartsen
Geplaatst: 12 april 2021
Wilt u weten wanneer uw huisarts afwezig is vanwege vakantie? Lees dan verder.

Lees meer
Stop receptenlijn
Stop receptenlijn
Geplaatst: 1 april 2021
De receptenlijn wordt gebruikt voor het aanvragen van herhaalmedicatie. Vanaf 1 augustus 2021 is dit niet meer mogelijk en bieden wij veiligere alternatieven. Wilt u weten welke? Lees dan dit bericht.

Lees meer
Oproepschema coronavaccinatie
Oproepschema coronavaccinatie
Geplaatst: 25 maart 2021
Wij worden dagelijks gebeld met vragen over de coronavaccinaties. We begrijpen dat veel mensen zo snel mogelijk gevaccineerd willen worden en dat er onduidelijkheid kan ontstaan doordat de berichtgeving in de media nogal eens wisselt. Wij geven daarom graag wat meer informatie via dit bericht.

Lees meer